شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

پوشیدن لباس تنگ و ابتلا به هموروئید!

۳۷۶ بازديد
برای کسانی که چنین لباس هایی می پوشند، ابتلا به هموروئید غیر معمول نیست. بیایید بیشتر در مورد چرایی و چگونگی ابتلا به بواسیر با پوشیدن لباس های تنگ بیاموزیم:

هموروئید چیست؟

با اعمال فشار به عضلات کف لگن از طریق نشستن‌های طولانی مدت یا زور زدن هنگام دفع، بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoid) به وجود می‌آید. هموروئید از التهاب، تورم و بیرون زدگی وریدهای انتهای رکتوم از کانال مقعدی پدید می‌آید و به دو دسته بواسیر داخلی و بواسیر خارجی تقسیم می‌شود.

بواسیر در اثر اعمال فشار بیش از اندازه به وجو آمده و علائم و نشانه‌های رایج آن‌ به کمک بیماران و پزشکان آمده تا تشخیص انواع بواسیر(هموروئید) ممکن شود. این علائم عبارتند از:

  • درد
  • خونریزی
  • سوزش و خارش
  • تورم و قرمزی در اطراف مقعد
  • ترشحات مخاطی و بدبو بعد از دفع
  • وجود توده‌‌های گوشتی در نزدیکی مقعد
این وریدهای متورم اغلب نتیجه فشار بیش از حد در حین اجابت مزاج یا فشار آوردن به آنها در اثر نشستن طولانی مدت است - به ویژه در هنگام پوشیدن لباس های تنگ که به قسمت تحتانی رکتوم و مقعد فشار وارد می کند.

پوشیدن لباس های تنگ چگونه باعث بواسیر می شوند؟

انتخاب لباس هایی که سایز مناسبی ندارند، یکی از عوامل اصلی مرتبط با شعله ور شدن هموروئید است. هنگامی که لباس های تنگ را در هر قسمت از بدن خود می پوشید - به خصوص در اطراف ناحیه باسن و ناحیه مقعدی، فشار بیشتری به تمام بافت ها و وریدهای اطراف وارد می کنید که منجر به افزایش جریان خون می شود. در نتیجه رگ های نزدیک به نواحی رکتوم را متورم می کند.
این فرآیند به شدت فضا را محدود می کند که باعث می شود رگ های خونی بیش از حد فشرده شوند و باعث التهاب شود. در نتیجه، توده هایی که معمولاً به عنوان "بواسیر" شناخته می شوند پدید می آیند. اجابت مزاج به دلیل چنین لباس هایی دشوار می شود و فشار دادن مدفوع را سخت می کند.
اگر نمی خواهید اثرات نامطلوبی مرتبط با انتخاب لباس نامناسب داشته باشید، مطمئن شوید که لباس ها به درستی تناسب دارند! بنابراین، پوشیدن شلوارهای تنگ (مانند شلوار جین تنگ) نیز ممکن است باعث تشدید این موضوع شود، بنابراین به هر قیمتی شده اجتناب کنید!

روش جدید درمان با لیزر چیست؟

با استفاده از فناوری لیزر، بافت هموروئید با یک پرتو نور بسیار متمرکز هدف قرار می گیرد تا تجمع بافت هموروئید را کاهش دهد.

در این روش از انواع مختلفی از لیزرها استفاده می شود که هر کدام برای هدف قرار دادن هموروئید خارجی یا داخلی طراحی شده اند.

بافت اطراف به دلیل اقدامات حفاظتی دستگاه لیزر تحت تأثیر قرار نمی گیرد. به طور متوسط، یک جلسه تقریباً ۱۰ دقیقه طول می کشد، اما این ممکن است بسته به بیماری تحت درمان متفاوت باشد.

خجالت نکشید و از درمان هموروئید خود نترسید! این زائده گوشتی و دردناک مقعدی به راحتی و به کمک لیزر پرتوان CO2 قابل درمان می‌باشد. لیزر بواسیر درمانی نوین و شگفت انگیز است که درمان را برای پزشکان و بیماران آسان می‌سازد.


 لیزر بواسیر به عنوان بهترین روش درمان بواسیر در ایران و دنیا شناخته میشود. علت این محبوبیت در ادامه آمده است:

  1. دوران نقاهت لیزر بواسیر بسیار کمتر از جراحی سنتی است.
  2. هزینه‌ای که برای لیزر هموروئید صرف می‌شود کمتر و معقول است.
  3. درد و خونریزی که بیمار در لیزر بواسیر تجربه می‌کند بسیار کمتر از جراحی سنتی با تیغ است.
  4. لیزر درمانی نیازی به پانسمان‌های داخلی نداشته و با یک گاز کوچک زخم جراحی پوشانده می‌شود.
  5. لیزر درمانی نیازی به بیهوشی و بستری شدن ندارد و به صورت سرپایی و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

کلینیک درمان با لیزر در ایران

یکی از اولین مراکز درمانی در ایران که از از تکنو‌لوژی لیزر برای درمان استفاده می کند، کلینیک لیزر شفا می باشد که در حال حاضر در منطقه سعادت آباد تهران مشغول به فعالیت است. این کلینیک از دستگاه های لیزر پرتوان CO2 جهت درمان انواع بیماری های نشیمنگاهی و مقعدی (بواسیر، شقاق، فیستول، زگیل تناسلی و ...) بهره میبرد. مجموعه لیزر شفا در زمینه استفاده از دستگاه های لیزر روز  و پیشرفته همواره پیشگام بوده و از سال 1382 از دستگاه های لیزر پزشکی جهت درمان بهره میبرد. برای اطلاعات بیشتر درباره این کلینیکِ لیزر درمانی، به نشانی https://www.drtajbakhsh.ir مراجعه نمایید.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.